Hello Hello

24 April 2013

Join training di Microsoft




Assalamualaikum =]=]=]


Berpraktikal di Bahagian Pengurusan Maklumat (BPM), MOT ni aku berkesempatan join kursus under BPM ni. Itupun kalau kursus tu untuk bahagian IT lah. First kursus/bengkel yang aku, anis dan amy dapat join ialah Microsoft Project 2010. Ini kali aku join Bengkel/Kursus Pembangunan Windows 8 Apps asas (basic) kat Menara 3, KLCC. Yehhh!! bunyi macam best je kan. Dapat jalan2 shopping2 ke kan. Itu je yang aku ingat. Padahal tengah praktikal lagi ni. haishhh mijah! Kursus ni berlangsung 2hari. Disebabkan kursus ni lah aku terpaksa berpindah rumah dekat dengan LRT. Terima kasih sangat dekat ayah yang dating ke sini menjemput menghantar melayan aku selama 2hari. Selama 2hari tu aku duduk di Damansara rumah pakcik aku. Sebab kat situ dekat nak naik PUTRA Kelana Jaya. Kebetulan adik aku cuti sekolah jadi ayah pun bawa adik sekali datang sini bawa jalan2 pergi KLCC dan sebagainya. Bila tiba kat tempat Microsoft tu, timbul dalam fikiran aku teringin dan alangkah bestnye lepas aku habis belajar nanti aku dapat kerja kat Microsoft. Kat Singapore ke kan. haha. Mijah memang suka berangan =) . Kat situ aku dapat belajar something la about Windows 8 dan sedikit sebanyak tentang Microsoft. 


Tengok di seberang sana tu Menara Kuala Lumpur
 
 
Pandangan dari tingkat 26, Menara 3, KLCC
 
 

Inilah Puan Fatimah aka bos di BPM tempat aku praktikal. Bos yang ajak kami pergi training ni bersama pegawai2 lain. Thank you Puan =)
 
 
 
Finally! OMG! Miss Lappy aku dah berubah wajah ke Windows 8! owh tidak! =D
 

Di hari kedua, lepas lunch ada presentation. So, setiap group kena present sesuatu macam Windows 8 punye features. Aku angkat tabik miss Nurul punye group slide presentation sebijik macam features Windows 8.


Suasana di dalam bilik yang semuanya busy dengan slide masing2.

 
Bila nak balik sempat lagi kakak kakak 2orang ni main benda ni.
 
 
Kesemua staff2 dan pegawai2 termasuk kami 3orang pelajar praktikal dari Unimas join training Microsoft selama 2hari. Terasa macam kami 3orang ni paling muda kat situ. Memang muda pun! hehe =)
 
 
 
 
 
=]=]=]





No comments:

Post a Comment