Hello Hello

23 December 2012

I make it short




Assalamualaikum =]=]=]


Hari demi hari menunggu saat untuk pulang ke semenanjung. Hati dan diri aku terlalu rindu mama ngan ayah =(. Terlalu sangat. Terasa macam nak ayah jadi bodyguard aku dan mama pulak sentiasa disamping aku di mana jua aku berada. Setiap kali mama kol, sering kali aku menjerit dengan ayat rindu di permulaan bicara aku ngan mama melepaskan rasa rindu yang teramat sangat dan sering kali lah fikiran aku melayang macam aku ada di rumah tersayang bersama-sama family. Kalau tak dengar suara mama mulalah nak emo. Setiap kali mama kol juga aku selalu jeles dengan adik. Sebab aku teringat masa aku sekolah dulu2 bila duduk rumah ada mama ayah rasa tersangat bahagia. Fine! Homesick berselang hari. Kejap ok pastu tak ok. Ntah kenapa sem ni berbeza sedikit. Ditambah pula dengan hubungan jarak jauh. Hari demi hari aku belajar erti kesabaran. Stay with 3K nasihat yang selalu mama pesan kat aku iaitu Kesetiaan, Kejujuran & Keikhlasan. Sebelum ni aku buat tapi aku tak rasa. Ternyata cinta aku dulu hanyalah cinta eksperimen. Mama cakap 3K ini akan kekal lama jika antara satu sama lain buat. Kalau seorang je buat seorang lagi tak buat memang tak akan jadi. Aku tersangat rindu. Mungkin disebabkan tersangat rindu aku jadi moody tetiba, tersentap tetiba, merajuk pun tetiba. Dulu bila aku sunyi aku akan cari mama je. Sekarang aku akan cari mama dan mr. Tapi kalau dah due2 busy aku nak cari sape. Solutionnye duduk bilik tak keluar2 melayan perasaan sorang2 merajuk macam budak kecik. Malu betul mijah ni! Mungkin tersangat dan terlalu rindu kesemuanya tanpa bersua muka tu lah yang emosi aku tak tentu arah. Air mata pun senang je mengalir macam air terjun lata kijang. Tengah dalam phone pun cepat terasa kadang2 tu. Orang nak main2 pun kau rasa serius. huh! Serius, aku kalau terlalu rindu sangat macam ni lah jadinya. I'm sorry my dear bila kol mesti akan ada keadaan yang dua2 membisu. Time tu lah mula aku rasa nak menangis sebab aku rasa aku yang bersalah dalam hal tu tapi orang lain jadi mangsa. Mijah! Kau tak sayang orang yang kau sayang ke? Dalam hati jawab, mestilah aku sayang sangat2. Rindu tau tak! Mama ayah yang selalu memberi ceramah dan semangat sebab mudah sangat aku lemah semangat. Menghitung hari nak habis study week habis exam week. Lepas tu aku nak jumpa orang2 yang aku sayang dan rindu sangat kat semenanjung tu. Tak sabar nak peluk cium my family dan mohon sangat dapat jumpa my dear pleaseee....     

Rindu sangat =(



Menaip dengan mata sepet bertemankan air mata yang mengalir ='(
I'm sorry.........................

2 comments: