Hello Hello

22 April 2013

Kayuhan Patriotik




Assalamualaikum =]=]=]


Tarikh 3 April 2013 aku join Kayuhan Patriotik 1 Malaysia @Putrajaya. Tengah2 stress kat office better aku join aktiviti ni dengan staff2 MOT dan anis. Aku pun dah lama tak bersukan. Walaupun lemak aku tak naik2 tapi aku perlu exercise. Sekarang ni pun aku rasa cepat letih dan cepat ngantok sebab dah kurang exercise. Kalau kat Unimas tu at least aku jog or masuk aktiviti kolej or fakulti. Ni takde pun. Kuat berjalan ke shopping mall ade la. hahah. So, petang lepas zohor tu kami bertolak ke present di mana tempat untuk mendaftarkan diri. Dah sampai kat situ macam jakon pulak aku kan tengok orang dengan basikal yang pelbagai jenis dan rupa. Basikal canggih, antic, baru, cantik, pelbagai warna ada. Yang tak boleh blah sekali Fixie pun ade juga! (ayat fobia) hukhukhuk.
 
Sampai situ tunggu lama bila lah event ni nak start. Datang jam 2, start event jam 5 lebih tak silap. Last2 tak dapat basikal. Kuantiti orang yang kat situ berganda2 banyak nya dari basikal. Disebabkan bos besar kami ni seorang yang penyabar, aku dan beberapa staff lain still lagi sabar menunggu nak dapat basikal nak naik basikal. Kalau staff yang lain2 tu dah tak larat nak menunggu. Last2 nye kami tak dapat juga basikal sebab tak sempat nak ambil. Yang terakhir dua kontena, satu kontena Giant dan satu lagi kontena dari mana ntah bawa basikal punya lah banyak habis licin orang ramai berebut ambil bawa balik. harga basikal beratus2 dengan kuantiti yang banyak lagi tu. Ntah berapa ratus ribu la harga basikal diorang bayar tu. Itu pun kontena tu trip yang ke berapa ntah yang datang bawa basikal.
Sabo jelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..................



Inilah peta laluan bagi laluan ceria 12km dan laluan cergas 20km
 
 

staff2 MOT
 

bersama Miss Nurul, Anis, Bos Puan Fatimah dan Sir Mani
 
 

sticker yang kami dapat



tak dapat kayuh satu Putrajaya pun takpelah. dapat naik pun jadila.hehe

 

tak dapat naik basikal tapi dapat makan free bos belanja di Umai Café, Putrajaya. thank you bos! =D

 

ni menu bos kami. bos diet ke?
 
 
 
=]=]=]


No comments:

Post a Comment