Hello Hello

19 August 2013

Kisah Raya Raye Rayo part 1




Assalamualaikum =]=]=]



not official punye baju raya. kuning hijau bagaikan limau purut dan lemon. ok kan? haha


Selamat Hari Raya! Selamat Hari Raya! Selamat Hari Raya Aidilfitri aku ucapkan kepada semua umat Islam yang menyambutnya. Amacam raya tahun ni? Ade meriah? Ade seronok? Banyak dapat duit raya? Banyak bagi duit raya? huhu. Aku? Lepas praktikal bulan lepas, pertengahan Ramadhan baru aku berada di rumah manis rumah aku di Teluk Intan. Alhamdulillah. Akhirnya dapat juga bersama mama dan ayah tersayang di rumah tak lupa juga dapat bergaduh hari2 dengan adik gemok aku tuh. haha. Bulan puasa tahun ni, mama dan ayah aku banyak juga dapat tempahan moreh dan tempahan lauk2 seperti rendang ayam dan daging, dan lauk pauk yang lain. Sebagai seorang anak caterer, mestilah ade tolong juga kan. Tapi mama dan ayah tak lupa juga masa untuk bershopping raya bersama anak2nya ni. Bila ada hari yang takde catering, masa tu lah pergi mencari baju raya. Sebab ape mencari baju? Sebab aku dan mama dah tak tempah jahit baju kat orang dah. Sekarang beli yang dah siap je sejak aku Tingkatan 4 lagi. Senang cerita.

Tapi ade juga susah ceritanya, aku jenis yang cerewet memilih baju. Aku selalu beli baju aku kat Butik. Sama juga macam mama tapi mama tak cerewet macam aku. Mana2lah kalau ade butik or collection aku masuk. Kalau tak berkenan, keluar pergi masuk butik lain. haha. Ayah dan mama pulak yang sibuk mencari baju untuk aku sebab nak lepaskan aku dulu baru beli baju mama, ayah dan adik. Memang selalu macam tu. Kalau tak, tema tahun ni warna merah tapi disebabkan baju aku tak beli lagi sampaila hari last puasa, petang tu baru dapat baju. Dah terlambat ayah dan adik nak cari baju melayu sebab nak photoshootnye malam raya tu, so, tahun depan jela pergi photoshoot. hehe. Nak cari baju sedondon dengan abg senior pun takde kan. So, amacam raya tahun ni mijah? Alhamdulillah. Masih dapat lagi duit raya tahun ni. Syukur. Macam biasa, tokwan yang paling banyak bagi duit raya ratusan ringgit. Alasannya sebab aku belajar jauh. Dengan itu, memberi semangat untuk belajar bersungguh2 sehingga graduate. I will tokwan, Insyaallah =).

Tahun ni bergambar pun tak banyak sangat. Yang banyak gambar makanan je sebab mama dengan ayah selalu ade catering. haha. Nampak sangat kau duduk rumah memang senang lenang mijah asyik tangkap gambar makanan lepas tu makan. Kisah Raya Raye Rayo bersambung di part 2 .



=]=]=]



No comments:

Post a Comment