Hello Hello

05 March 2012

Open Day FCSIT




Pada 29Feb - 1Mac berlangsungnye Open Day fakulti aku. Macam biasa setiap tahun memang fakulti aku mengadakan open day. Kali ni yang menolong untuk incharge aktiviti ni Pertekma batch 2011/2012. Macam tahun lepas, mantan2 kami lah. Yang lepas tu pun aku berkesempatan menjadi facilitator untuk Mini FunFair. hehe.

 Antara faci yang bertugas di booth Mini Fun Fair.


 See!!! Hadiah utama & kedua. Beg laptop. Barang2 dalam gambar tu lah yang aku beli sebelum ni. Ada juga barang dari tahun lepas punya yang masih belum dipakai dan dijual.


 Pertekma pun ade buka booth untuk cuci kereta. Satu kereta charge rm10. Motosikal pulak rm5.


 Salah satu aktiviti untuk student yang datang ke fakulti kami. 
Penceramah nye Tuan Haji Syahrul Nizam.


 Pelajar2 ni sedang berbincang. Bagus! Fokus!


Masa untuk pelajar2 presentataion.


 Hadiah memang terbaiklah fakulti bagi kat korang. Tahniah kepada pemenang2.


 Duduk dari kiri Mr. Jonathan, Mr. Muhammad Asyraf & Tuan Haji Syahrul Nizam


 Ni dia antara staff2 FIT. Staff kat atas tu kenakan aku. Setiap kali aku lalu mesti kena panggil sebab nama aku. Mereka cakap nama aku Hamizah tu tak sesuai ngan aku & muka aku. Apakah???
Siap senaraikan nama2 yang sesuai ngan aku lagi tu. 
Antara nama2 yang sesuai ngan aku yang mereka bagi ialah : Farah, Sofia, Sofiyya, Izara.
Ha??? Pelik aku. Tapi memang dieorang nak panggil aku Farah tak nak panggil Hamizah. Memang aku tak kan menyahut la kalau panggil nama tu. hahah. Dengan staff pun boleh joking2. hehehe


 Walaupun aku sebagai bendahari, aku jadi AJK makanan juga. Ternanti2 makanan untuk breakfast & lunch sebab lapar. 


 Masa untuk makan! Muka memang bahagia! =D


 My frens yang menjadi AJK Protokol. penat korang?? =D


 Di booth Mini Fun Fair. Kenapa lah am suka buat muka macam tu. hadoiii..


 Pelajar2 bersedia untuk jalan2 di sekitar Fakulti.


 Ececeh anis suka sangat die. 


 Di booth SOFTWARE ENGINEERING


 Di booth MULTIMEDIA COMPUTING


 Di booth NETWORK COMPUTING


 Di booth COMPUTATIONAL SCIENCE. Tengok aku bergambar dengan siapa tu? She is Bong Chia Lih, DL juga tau.. =)


 Selain itu, macam tahun lepas juga ade buat competiton. Competition ape? Dota Competition la ape lagi. Ni lah game favourite untuk lelaki kan. Tapi kali ni competition ni buat last minute. So, siapa berminat datang je kat fakulti dan main. Sebab kali ni main untuk suka2 dan tiada hadiah. Tengok student engineering main senyap je, bila tengok student FIT main punyelah bising. Tu maksudnye kalah or menang?Bab2 game ni memang aku suka. Aku pernah main dota dulu dengan Ann. Pernah addict kejap la tapi lepas dari tu tak main dah sebab aku ni lembap sangat main. haha.
Akhirnya aku rasa student Engineering yang menang kot. Student fakulti aku kalah. hehe


 My chinese frens di booth INFORMATION SYSTEM


 My junior yang datang


 Another of my frens yang datang lepas kelas.





Muka am tu rasa macam nak kena seliang je kan. Perli muka aku la tu kan. Cuba lah senyum macam adik2 kat satu meja tu ha.....


Dan akhirnya, event ini sudah selesai. Terima kasih kepada yang sudi main di Mini Fun Fair FIT, yang hantar kereta untuk dicuci dan singgah di gerai2 yang menjual pelbagai makanan, pakaian, dan banyak lagi. Terlupa pulak nak tangkap gambar gerai2 mereka tu. Hadiah Mini Fun Fair pun tinggal keropok2 je. Hebat juga dieorang main. Padahal markah yang kami letak tinggi juga. Terima kasih juga kepada Nescafe yang sudi datang melegakan tekak kami yang haus pada masa tu. Kepada student2 sekolah menengah dan kolej yang datang ke Fakulti kami harap aktiviti ini dapat memberi manfaat kepada anda semua berkaitan dengan IT dan macam2 lagi.
Alhamdulillah, hasil yang dapat dari event ni pun mencecah 4angka juga. Bertambah lagi akaun Pertekma. hehe. 
Terima Kasih kepada semua yang support event kami <3 

=]=]=]

No comments:

Post a Comment