Hello Hello

08 September 2011

Hari Ini dah tiba

Memang masa itu begitu pantas dan cepat. Rasanya macam baru2 je nak cuti sem 4bulan. Tengok2 cuti sem da abeh dah. huh. Ini memang tak suka. Cuti dah lama, sifat malas tu dah mula tumbuh kat dalam diri ni. Flight nak balik Sarawak tadi kol 1.35p.m , AK5210. huh.

 Dalam hati rasa macam tak nak pisah je setelah lama bercuti. Camni la kalau cuti sem, sebelum aku nak balik, perasaan sedih tu datang. Tambah2 mama. huh. Hari2 sebelum menanti aku flight ni, mama pun tak banyak cakap sangat tapi menyakat tu memang adela kan. Aku tau mama rasa sunyi juga bila aku da balik Unimas. Dah takde orang nak kacau mama, nyakat mama, potpetpotpet, menjerit, melalak, ngadu itu ngadu ini kat mama. Tapi lepas ni bil telefon akan naikla sampai beratus2. Sebab ape? Sebab tiap2 malam aku akan bergayut ngan mama aku. Sehari kalau tak dengar suara mama memang aku tak tenteram. Bak kata ann, aku kalau bercakap ngan mama kat telefon dah macam orang bergayut dengan boyfriend. yezza!!! Itu dah memang jadi amalan aku sejak matrix ok ! 

Dan aku sampai tadi kol 3.35pm. Macam biasa Ann lah yang amik dan hantar aku. Sepanjang dalam flight tadi perut memang berbunyi je. Yelah, pagi tu memang tak berselera nak makan. Bila kita naik flight kita boleh nampak awan yang putih tu kan. Dan kita juga boleh tengok perubahan cuaca dari satu tempat ke satu tempat. huh. Sebelum ni aku pergi dan balik waktu malam dan waktu pagi je, kali ni waktu tengahari pulak. Bertolak tadi cuaca ok, panas dan cerah je. Tetiba flight tadi bergoyang macam tak stabil. huh. memang risau. Ingatkan langgar awan biasa2 je. Rupanya langgar awan mendung yang gelap tu bila dah nak sampai Sarawak. Lepas tu kat tempat lain tetiba panas dan boleh nampak tempat mana yang hujan lebat dan tempat mana yang panas dan juga tempat yang ada kilat dan petir. Memang menakjubkan kuasa Tuhan. Tak boleh digambarkan dengan kata2 macam mana keadaan tu. SUBHANALLAH =)

Dah sampai Kuching, lepak2, makan2, gossip2, story mory, jalan2, usha2 kat The Spring ngan ann. huh. Bila dah sampai sini nampak ade perubahan sikit. Giant pon dah siap kat sini. Senangla nak borong barang banyak2. huhu. Masuk Unimas tadi pun. Wow!!! Dewan baru Unimas dah siap. Besarla juga. Dah macam airpot aku tengok bangunannye. Lepas tu saja menggatai nak singgah mart Kolej Sakura beli air. Tengok budak2 junior tengah makan malam. Tetiba rasa aku ni dah macam senior pulak. owh2.. tidak2!!! haha.

Dan bermula hari ni sampai ahad pagi hidup menumpang di kolej kawan sebelum aku dapat register kolej aku sendiri. huh. Sungguh tak biasa ni. Nasib baik biliknya besar dan dapat menampung beg2 aku yang besar juga. Esok meeting PERTEKMA bermula dengan advisor. Selamat memulakan tugas anda Hamizah Anuar =]=]=]

Sugar Bun => 





No comments:

Post a Comment