Hello Hello

26 June 2012

Penat macam bawang merah?




Assalamualaikum =]=]=]



Ahad lepas berakhirnya semester 2. Ahad lepas berakhirnya juga Tahun 2 aku. Ahad lepas jugalah pulang kunci dan ambil kunci bilik baru. Dapat rumah tingkat 3 oiii... huh! Satu hari dari pagi sampai petang angkut barang dari tingkat 1 ke tingkat 3. Tapi sebelum nak tinggalkan rumah lama kena pastikan rumah yang nak ditinggalkan tu dalam keadaan bersih. Kalau tak bersih kena denda pulak kang tak pasal2. Yup! Dah last sem memangla kotor. Tinggal itula inila kat rumah tu.

Akibat aku dah menjadi salah satu mangsa orang terakhir yang tinggalkan rumah tu terpaksalah buat kerja2 macam bawang merah cerite dulu2 tu buat. Cuci2, sental2, gosok2, sapu2. omg! tak nak bayangkan dah. Betapa bisingnya rumah tu disebabkan kebebelan aku ni ha. Aku tak kisah nak kemas rumah tu, tapi masalahnya termasuk kemas barang2 orang lain yang biar macam tu je. huh! Dieorang tak perasan ke ada tinggal barang ke ape ke kat rumah tu? Kalau yang tak penting takpe, ni yang penting pun ade. Aduhainyee pun! Lantaklah, kalau dapat tangan aku ni yang mengemas, kalau dah terpaksa aku buang terus kecuali lah kalau barang tu aku tahu kepunyaan siapa aku akan simpan dan bagi balik kat tuan empunya barang. Baru aku tahu terseksanya jadi orang last ni. Tu lah kan, sebelum ni balik awal. Kemas barang2 sendiri je. Kan dah kena kat kau mizah! haha. Takpe, pengalaman! pengalaman!


 Ni barang makanan yang dapat aku kumpul kat rumah tu. Tak termasuk makanan2 yang dikumpul oleh housemate aku lagi sorang. Bila campur due2, dapatlah dua kotak besar. Agak2 takde siapa yang nak makan, alamatnya bagi ikan makan kat tasik jela kan.


Ni haaa... Baju2 dan seluar2. Mane aku nak sumbat kat bilik baru tu ntahla. Pandai2la aku...


 Haaaa.. Ni botol yang dok dikumpul dari awal sem, mungkin sebab nak kumpul merit tempoh hari nak kitar semula la konon. Tapi tak sempat nak hantar. Bila dah habes sem, lupa pulak nak buang kan. Agak2 ni dah boleh buat dua or tiga lane main bowling ni.


Bila kemas2, tetibe terjumpa pulak aku ngan benda ni dalam beg. yeh!! Doublemint. Ni botol yang aku kumpul untuk sem ni maksudnye juga yang dah aku kunyah untuk sem ni. Mulut aku ni memang tak berhenti-henti nak mengunyah, untuk kesegaran nafas dan mulut kunyah la Doublemint !!! =)


Keadaan di rumah baru ~~~


Ni belum lagi campur ngan kotak2 besar aku lagi. haha. Ni lah anak dara punye barang2.
Ade lagi yang belum datang. Dah memang macam stor simpan barang dah rumah ni. haha


 Ni kat dalam bilik baru. Muat ke barang2 aku nak letak dalam bilik ni??
Dapat katil bawah. yey!!!


Pemandangan dari balkoni rumah aku. Wahhhhh! Nampak Pavillion & nampak ....... hehehe


Tengok tasik Unimas. Agak2 aku jerit dari balkoni rumah aku, penghuni kolej bunga raya dengar tak?? Aku rasa dengar, beberapa minit lepas tu kena panggil kena denda ngan staff kolej sebab buat bising... naya ja~~~  hehe


Tidur awal, bangun awal. Tapi tidoq tak cukup sebab sakit tang tu la sakit tang ni la. huhu. Esoknye kelas dah start. Apa jadi short sem ni kita tengok. =)


=]=]=]

2 comments:

  1. Assalammualaikum,
    ya ALLAH banyaknya barang..
    hey doublemint tumpangan aku

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam...haha..rindu doublemint aku??? =)

    ReplyDelete