Hello Hello

07 November 2011

Aidiladha di Perantauan

Selamat Hari Raya Korban, Selamat Hari Raya Haji dan Selamat Hari Raya Aidiladha diucapkan kepada semua umat Islam. Tajuk tu konon2 di Perantauanlah sangat, padahal kat Sarawak je pun. Tapi oversea juga lah kan? hehe. Aidiladha tahun ni beraya di Sarawak dengan kawan2 macam tahun lepas. Bila dengar takbir pagi raya tu, rasa sedih pun ade sebab teringat pulak ngan mama dan ayah. Tapi bila dah kol, dengar suara mama ngan ayah, rasa ok sikit tapi rindulah =(.

 
Raya ngan Zidane.......

Raya kali ni, Zidane bawa aku raya di rumah2 sewa kawan2 kami. First pergi rumah Matun dan Sha...


Zidane busy dengan bisness nye ~~~




Ni lah Sha, Matun dan housematenya....

Sedap kami makan lontong..

Puding jagung Sha yang sedap. Bila balik still lagi teringat. Cam mengidam pulak.huhu



Apakah?? haha. pic dari Zidane. Matun nak sentengkan lengan baju tapi macam angkat tangan nak jawab soalan je. hahaha 
 


Rumah sewa yang kedua, kami pergi beraya di rumah Eka, Wan dan Ain. Makan nasi pulak....



Antara gadis2 yang tak balik raya....



Tu dieeee lauk2 yang dimasak oleh Ain

See... Antara kawan2 lelaki yang datang...



Kami yang jauh di perantauan. ceewaaaahhh =)


Rumah yang ketiga kami pergi rumah Fiza kat Petrajaya. Tahun lepas pun kami ada pergi rumah Fiza. Tahun lepas kami pergi berkonvoi, ramai2 dengan beberapa buah kereta. Tapi tahun ni kami pergi dengan dua buah kereta je. Mak Fiza buat Mee Jawa.. Sedappp !!! =)



Fiza & Zidane

Ni dia anak teruna siapa entah tak balik raya.... hehe





Mat yang gembira. Puding dah sama warna ngan baju dia....

Kami semua dapat puding dari Fiza. Thanks Fiza =)


Rumah last, Mat ajak pergi rumah aunty dia. Kali ni makan nasi lagi.







Seronok + penat. Tambah2 lagi hujan pulak petang tu. Lagi rasa mengantuk. Tiba2 teringat family. Harap opah dan maktok sihat dan harap atuk dan tokwan jaga kesihatan dan rajin2 makan ubat. MAMA & AYAH, I MISS U BOTH SO MUCH !!! Kepada girlprens Kuya, Eka, Aliya, Zie, Aiza, Erma di semenanjung, aku rindu sangat kat korang. Tunggu aku cuti sem baru balik baru boleh dating2 ok. 


SALAM AIDILADHA 
=]=]=]


8 comments:

  1. slmt ari rye di rantau orang.. hahhaha

    ReplyDelete
  2. haha... selamat hari raya jg.... =]=]=]

    ReplyDelete
  3. bestla jg ngn kwn2 yg meriah.... tp rndu ngn family... huhuhu =]=]=]

    ReplyDelete
  4. gigihnya diorang raya kat oversea... hihihi.

    ReplyDelete
  5. woaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~~

    selamat aidiladha :)

    ReplyDelete
  6. hehe... Salam Aidiladha ... =]=]=]

    ReplyDelete