Hello Hello

25 December 2011

Hari Natal




Merry Christmas aku ucapkan kepada yang beragama kristian expecially to my best friend, Ann, my roomate, Nain, dan juga Nadya & Mel. Sejak belajar kat Sarawak ni lah aku mula berkawan rapat dengan kawan yang beragama kristian dan bumiputera. Contohnya Ann & Nadya lah yang aku kenal dulu masa mula2 datang sini. So, Christmas kali ni Ann bawa aku, Anis & Wan pergi ke rumah Mel di Bau. Sepanjang perjalanan hujan tak henti2. 

Makan bukan sebarang makan. Tanya dulu halal ke tak bagi kami ni. Ada makanan untuk Muslim. Diasingkan lagi makan dalam rumah. hehe. Lagipun Mel ni pun ade kawan2 Muslim juga. Al maklumlah, Mel ni Miss World Harvest Festival 2011. Ramailah kawan2 nya. Memang makan banyak. Macam2 ada...



Ann, Mel, aku , Anis & Wan....


Christmas pun ade lemang juga. Tapi kat sini panggil pulut. Yang dalam bungkusan cucuk dengan lidi tu pulut   periuk kera sebab pulut tu dimasak dalam periuk kera. haha. Rasanya sama je cuma masak dengan cara lain .


Yang ni pulut masak cara lain pulak.


Kat sini tak kiralah perayaan ape, kek lapis ni mesti ade. Tapi yang ni bukan beli tapi home made punya tau...


Anis makan pulut periuk kera....


Ada sate, nasi minyak, rendang ayam, daging, sayur, bihun, roti canai dan macam2 lah. Cuma mampu dan tak mampu je nak makan sebab perut dah penuh dengan makanan.


Tengok. Ade ikan keli bakar. Rindu sambal tumis ikan keli masakan mama.


Thank you Ann. Barulah aku tahu serba sedikit macam mana sambutan mereka. Sama juga dengan kita yang muslim ni ade makan2, kunjung-mengunjung tapi mereka ade pokok krismas dan hadiah, kita pulak ade duit raya. hehe.

=]=]=]

2 comments: