Hello Hello

03 December 2011

Selamat Datang ke Semenggoh

































Selamat datang ke Pusat Hidupan Liar Semenggoh Wildlife Centre. Ni adalah first and last trip untuk kelab photography & media digital, dan last perjumpaan Koku untuk sem ni. Actually, kami akan pergi trip ke Bako tetapi ada masalah2 yang tidak aku tahu ape masalahnya, jadi daytrip sahaja ke sini pada hari rabu lepas 30 November. Ini pun sudah memadai, asyik dengar prof bagi lecture je. Mestilah nak keluar nak praktikal la ape yang prof dah terangkan dan ajarkan masa lecture. Bunyi perkataan photography , mestilah orang akan tahu yang ia nya berkenaan dengan gambar, camera, dslr, tangkap gambar ape semua, senang je semua tu kan. Tapi dalam senang2 pun, ade juga serba sedikit yang kita tidak tahu kalau kita mendalami atau belajar tentang photography. Bukan main tangkap gambar je kan. hehe. 

Kira2 50 orang jugalah yang join trip ni sampai tak cukup tempat nak duduk dalam bas. Kami ke sini kerana diberi tugasan untuk mengambil gambar tak kiralah guna dslr ke, camera digital ke, camera biasa ke, camera hp pun tak pe. Ikut kreativiti masing2. Asalkan ambil gambar flora & fauna. Ini untuk pemarkahan Kokurikulum kami dan semua gambar2 yang dihantar oleh student akan dipilih oleh prof untuk dipamerkan semasa pameran bersempena dengan Festival Kokurikulum yang akan diadakan pada minggu hadapan.






Yang sebelah kanan ni namanya Seduku. Seekor nenek yang mendukung cucunya. Dia ni memang agak bahaya. Jadi kami tersekat di tempat ni sebab nak biarkan Seduku jalan dulu. Takut die stress, kalau stress die akan terus menggigit tau.








Yang sebelah kanan ni tak tahulah ape nama die. So, kami panggil bobby jela. Mane2 orang utan yang kami nampak pun kami panggil bobby. Suka suki je kan, sebab kami tak tahu ape name dieorang. Kami tengok die ni asyik bergayut dari satu pokok ke pokok, Rupe2nye die nak lunch mase tu. hahaha



                   

 Buaya darat pun ade? haha. Ade 3 ekor buaya kat sini.


Antara nama2 monyet yang dilindungi di sini.


macam2 nama dieorang bagi




Ritchie ni beratnya kira2 160kg mengikut ape yang diceritakan oleh penjaga kat situ la. Dielah yang paling ganas antara semua orang utan kat situ. Tapi kami tak nampak pun die. Lagipun masa melawat kat sana kejap je. Tak boleh lama2.










Hasil2 gambar yang diambil

Photo Nadia



















Gambar tambahan. Al maklumlah ade orang tersayang. Dslr Canon pun hak milik bersama kan. Sharing is Loving. haha












Photo Mira


Yang ni pun sama. Untunglah ade orang sayang. Jauh lagi tu tersayangnya. haha. Tapi aku suka. Otak mira memang macam2. haha

















Photo Ann



























Ni pulak photo dari aku














Yang atas ni spesies periuk kera bak kata lecturer aku lah. Lain2 spesies ni.



Hasil wajah mereka depan camera




Mira






Nadia

 

Ann                                                                                                       ahmoi chanteq ("perasan je")



Ni prof kami yang pro .

Boleh kami jadi model?? =)

 



 

























Masuk hutan semata2 nak tengok orang utan turun makan. Tapi bila sampai tak ade. Semua dah kenyang duduk atas pokok.














Semua kepanasan & kepenatan












Prof je yang tak penat. Bercakap , buat lawak tak henti2. hehe


Tu die Prof. Kami lambat sikit jalan disebabkan nenek orang utan tadilah turun dari pokok. Yang lain semua dah sampai kat depan tunggu bas. Kami yang perempuan dah jalan dulu ke depan. Yang 5 teruna ikut je belakang prof, mane prof pergi. haha



Hasil keposingan dan kegedikan depan camera. hahaha

 
 




wahhhhh!!!!!!!!!!!!! =D=D=D















Ape ni??? Photographer2 mesti tau apa ni kan... hehe ----------->









Tapi kan Prof kami macam nak sangat je dslr prof ni  . Sorry Prof, sengaja selongkar beg Prof. hehe


 Walaupun trip ni kejap je, tapi aku seronok. Bukan seronok skip 3kelas hari tu tapi aku dapat sesuatu dari trip ni. haha. Terima kasih Prof, walaupun masa tu kaki Prof sakit tapi kuat juga Prof jalan turun naik bukit. Nak masuk tempat monyet tu kena berjalan kaki 1km. Ade juga perkhidmatan van tapi kena bayar lah. So, prefer jalan kaki sebab leh ambil gambar di sepanjang jalan tu. Aku penat jalan turun naik bukit pastu tambah pulak penat gelak bila jalan ngan Prof, ade je lawaknya yang tak pernah habis tu. haha, Lepas ni dah takde kelas Koku dah. Bila lagilah nak jumpa Prof ni?


=]=]=]














2 comments: