Hello Hello

24 February 2012

End of first week

Sekarang dah lepas minggu pertama untuk sem4 ni. Baru minggu first dah macam2 hal.Apakah??? Sem ni agak mencabar. Dengan adenye subjek faculty core course, programme core course, core course other programme, generic course + PERTEKMA. wow! macam mane ni??? Minggu ni memang minggu kebuntuan dan keconfusan aku. Isi borang, pastu padam, pastu drop add course last minute menyebabkan nama aku takde dalam sistem. Sabar jela turun naik ke pejabat.

 Semua kelas dah masuk, ade yang dah start lecture dan ada juga yang just introduction. Masuk kelas differential equation dengan Mr.Phang dah macam multivariable calculus macam sem lepas plak. Masuk kelas numerical method dengan Dr. Jane, kecut perut dowh!!! Dengan sekarangnye ni Dr. Jane guna sistem PBL, group dah bagi,  nanti diberi tajuk cari information sendiri, bincang sendiri, belajar sendiri, tahu sendiri, no lecture and lecture note tidak di upload. wow!!!

 Kelas introduction to computer graphics plak dengan Dr. Jacey. Lecturer yang hot!!! haha. Ni lagi satu, untuk lab kami akan diajar tapi ade juga yang kami akan belajar dan cari sendiri. Dr. Jacey cakap siapa yang dapat A untuk subjek ni, Dr. Jacey belanje dinner atau pun cakap nak makan mane2 nanti die bayar. Siapa dapat, sem depan claim ngan die. haha. Patutlah die buat macam tu sebab sebelum ni tak ade sesiapa yang dapat A lagi. Object oriented dengan Dr.Edwin. Baik2 saja dong kelas ni. Kelas EPP plak best punye. Dengan lecturer yang sangat excited. ahaha. Nak target subjek ni. Semangat! Kesemua subjek yang aku ambil ade 7. Tak taulah yang lagi dua subjek tu boleh ke tak aku ambil sebab nama aku takde dalam sistem lagi. Harap2 dapatla. =)

Dah seminggu duduk dengan roomate baru. So far ok. Tapi tak banyak sembang sangat kadang2 tu. Aku yang sombong atau aku yang tak banyak cakap? Padahal kawan2 aku cakap aku ni 'peramah'. Peramah lah sangat. haha. Mungkin awal2 ni tak biasa lagi kot dengan perangai masing2. Satu rumah ni pun dah bertambah housemate. Nak basuh kain pun ampaian selalu penuh. Alamatnya hantar dobi lah. Lagipun dah ade buka dobi kat pavillion tu.

Event PERTEKMA bermula minggu depan. Sekarang ni agak busy untuk persiapan Open Day FCSIT. Hope semua berjalan lancar minggu depan. Assignment pun dah ade untuk minggu pertama ni. Aku harapkan minggu depan yang lebih baik dan semoga permohonan aku diterima....

=]=]=]

No comments:

Post a Comment