Hello Hello

12 October 2011

ditemu ramah

Ramah ke aku ni??? haha. Tu aku tak boleh nak jawablah. Kena tanya orang disekeliling aku, yang kenal ngan aku dan yang berkawan ngan aku. Tapi banyak cakap tu memang adelah walaupun kadang2 nampak macam pendiam. huhu. Ok, tukar topik.

Masa mento mentee sabtu lalu, program fakulti kami ni didatangi dengan 3orang student dari fakulti sains sosial. Memang tak perasan 3orang cina ni kat dalam dewan tu. Ingatkan siapa la kan. Maybe aku ke sana ke mari buat itu buat ini sampai tak perasan 3orang tu berdiri je kat tepi tempat duduk lecturer.

Tetiba wai hing panggil aku pergi kat budak cina 3orang ni cakap aku ni 'QUEEN OF FACULTY'. Then cakap aku nak ditemu ramah. ha??? Apakah??? Dah la panggil aku leng lui ~~~. Memang nakal betul lah leng cai sorang ni. haha. Disebabkan kenakalan die yang suka mengusik dan mengenakan orang, takdelah aku nak percaya cakap die. Aku pergi lah tempat lain. Bila time minum pagi & perbincangan antara mento & mentee kat dalam dewan tu, exco2 & faci2 takdelah banyak kerja sangat nak buat. Just tengok2 kan je. 

Tetiba, salah seorang dari budak cina tu datang kat aku tanya aku dah boleh ditemu ramah ke pada masa tu. ha? Terkejutlah aku. Serius ke dieorang ni? Last2, memang betul lah.Temu ramah aku tanya itulah inilah pasal program masa tu. Rupa-rupanya dieorang ni budak tahun kedua Fakulti Sains Sosial program Kajian Komunikasi ada buat satu projek di mana dieorang dibahagikan kepada beberapa kumpulan then pergi temu ramah & buat report pasal kolej, fakulti, MPP or yang lain2 berkaitan dengan UNIMAS untuk akhbar UNIMAS yang berjudul 'MADAH SAMARAHAN'. Waaahhhh!!! Serius, aku baru tahu Unimas aku ade akhbar sendiri. Sorilah kalau aku lambat tau. Kepada yang dah tau tu kenapa tak promote? huhu. Sebelum ni tak ada orang promote pun. Kalau tak, dah lama aku beli. So, 3orang budak cina ni pilih fakulti aku untuk buat report if ade event2 kat fakulti aku ni. Untuk program mento mentee ni, aku yang ditemu ramah. Lepas ni ramai lagi yang akan ditemu ramah. If article dieorang ok & memuaskan, akan dipilih lah nanti masuk akhbar. huhu. Bila aku tengok akhbar yang sem lepas punya, baru aku tau banyak juga event dan perkara2 yang berlaku kat Unimas ni yang aku tak tau. haha. Tapi akhbar ni takdela hari2 keluar, akhbar ni ada dua Edisi untuk satu sem. 

Lepas tu, aku pulak yang menemu ramah dieorang balik. haha. Btw, thanks temu ramah saya ye. Bila akhbar dah keluar jangan lupa bagitahu, confirm beli punya.



Ni lah surat khabar UNIMAS =)

Nice to meet u all ...

Pic ni aku post kat FB... Saje nk promote sbb tak ade orang promote.. Tapi promote paper tu lah bukan promote orangnya ~~~ 


=]=]=]







No comments:

Post a Comment