Hello Hello

27 August 2011

Makin malam makin ramai orang

Hari ni dah sabtu. huh. Lagi 2 hari lagi nak sambut Merdeka & Raya. Dan hari ni memang tak tahu nak buat ape sangat sebab dah tak sibuk macam yang lepas2. On9 sahajalah di rumah. Dan lepas berbuka, mama ajak keluar ngan adik sekali nak beli ape yang belum dibeli, mencari apa yang nak dicari. Ayah tak ikut sebab ade moreh di Bagan Dato. Sampai2 je kat pekan memang dah mula ramai orang. Tambah2 pulak hari ni ada pasar malam sabtu bersambung dengan Gerbang Malam dan bertembung pulak dengan Expo. Memang panas, sesak.

Dah bila singgah situ singgah sini, aku dah mula rambang mata bila tengok shawl2 ni. haihh. Dah beli, beli lagi. Shawl2 yang ada kat rumah ni pun ade lagi yang aku belum pakai. Takpe mama, pasni miza rasmikan shawl yang belum dipakai tu eh. Semua tempat aku masuk. Tapi ade setengah tempat je yang aku masuk, pilih dan beli. Sebab ape? Sebab tak semua shawl yang dijual sama dengan citarasa aku. Al maklum sajalah orang cerewet. Lagi pun kat sini bukan macam kat Jalan TAR, bukan macam kat Sarawak juga. Kat Jalan TAR, ade yang baru, belum lagi dijual kat sini dan Sarawak. Yang kat Sarawak pulak takde banyak tempat, mahal tapi takde jual kat Jalan TAR dan sini juga. huh. Macam mana tu? Mama pun hanya ikut ke mana saja aku singgah as My bodyguard aka pelindung & peneman setia aku serta my bank . hehe. Yelah, aku tak kerja lagi so segalanya mama ayah tanggung. Mama pun ape kurangnya membeli juga. 

Jalan punya jalan, tiba2 terjumpa kawan aku yang aku rindulah kat dia. Serius memang aku tak pasan ko weh, aku jalan tengok shawl je tak tengok orang. haha. Nasib baik mama aku perasan ko and mak ko. Nampak sangat mata aku ni lagi rabun dari mama aku kan. hehe. Dah setahun tak jumpa ko bro. Last jumpa tahun lepas masa kat bazaar. Mohd Irfan itu kamu yaw! Dia ni aku kenal masa time kami main hoki sama2 masa kat sekolah dulu. Kami sekolah tak sama tapi sekolah kami berjiran. haha. Memang rindulah main hoki sama2 macam dulu. Tiba2 teringat pulak aku masa main hoki kat dewan sekolah ko Epan. Team Convent lawan team St. Anthony. haha. Men ngan budak2 yang terer2 ni termasuklah si Epan ni.
Terubat rindu aku kat kawan aku sorang ni ha. Ko pon sama juga kan. Ko nak sangat jumpa, Tuhan bagi jumpa jugakan. Ada terkejut tadi? Berdebar jantung ko? Tapi tak puas lah sembang tepi jalan dengan ramai orang tadi tuh. Pastu aku pasan ade pulak orang belakang kita tadi yang pasang telinga tapi aku wat bodoh je. hehe. Biarlahkan. Kita sembang2 pun depan2 mama kamu mama kita kan? huh. Dalam otak aku tiba2 teringat, telinga aku pulak terngiang2 ape yang ko cakap kat mama aku tadi. Ko jangan Epan. Ko jangan serius weh. Belajar dulu pastu kumpul duit. haha. Takut aku weh. Nasib baik tak fobia terus macam yang sebelum ni. Ala, terlupa pulak nak tangkap gambar sama2 tadikan. Takpelah, lain kali jelah. Panjang umur kita jumpa lagi. Bila nak datang Sarawak eh ? hehe

Esok dah ahad. Moge2 dapat bersahur dengan yang tersayang iaitu my Girlprens macam tahun lepas. Bila lagi ni kita nak keluar. Nanti dah nak raya pulak. Time bulan puasa belum lagi. Moge2lah. Miss u all.  =]=]=]


No comments:

Post a Comment