Hello Hello

08 July 2011

=)=)=)

Fobia tengok ubat mama ni.......





Semoga mama kembali sihat & jari mama yang luka tu cepat sembuh =]=]=]

Baru lepas tengok Jejak Imam Muda _ Imam Muda Hassan. haihhh. Tenang jiwa dowh........ =)=)=) Sambil tu mengajar budak gemok buat homework Mathematics. WOW!!! My favourite forever n ever subject yaw !!! haha .... Memang ramai yang tak suka subjek math ni. Tapi ada juga yang suka. Tapiiiii..... Aku suke giler, susah atau senang aku still suka dan minat subjek ni. Kalau faham formula tahu lah macam mana nak solve the questions. Walaupun kita tahu atau rasa senang nak jawab satu soalan math tu, tapi bagi aku memang susah nak ajar orang. Contohnya, malam ni memang susahla aku nak ajar adik aku ni buat math. Yang mama pulak bising2 cakap aku kelebihan ada dalam subjek ni tapi kenapa malas nak mengajar adik sendiri. aduhhhh. Bukan tak nak limpahkan ilmu dekat adik tapi tak tahu macam mana. Tak tahu macam mana nak ajar die formula2 atau berfikir untuk die kira dengan congak dan cepat macam aku buat masa aku sekolah rendah dulu. huh. Memang menguji kesabaran aku. Itulah yang aku tak nak jadi cikgu tuhh. Setiap kali adik aku buat homework math, mama aku mesti ade sekali berteman untuk menjadi ubat ketenangan masa aku mengajar adik. haha. Tapi kadang2 tu mama pun ade marah adik sekali. Mama cakap perangai anak lelaki dan anak perempuan tak sama. Sama jugalah antara aku dan adik, lain2 cara mama dan ayah aku mengajar. Ayah dah memang surrender dulu nak mengajar adik. Sebabnye bila ayah marah adik, ayah kena marah balik. Sabar jelaaaa,,,,

adk lebih suka buat homework dalam keadaan macam ni duduk bersila



kiralah kau sendiri. tak cukup jari tangan jari kaki ada....


No comments:

Post a Comment