Hello Hello

25 July 2011

Lepas

Syukur aku pass test pagi tadi. Nak mula pagi tadi pun lambat. Memang kalau nak tidur sejam pun sempat. Masalah itulah inilah. Dan2 pulak jadi camtu. Dahla aku orang yang kedua terakhir, sabau jela melihat sorang2 pass dan fail. huh. Gemuruh geletar semua dah hilang. Yang ada rasa mengantuk dan lapar sangat. Kalau tak pass tadi memang nak kena ceramah free ngan ayah aku la kan. Parking punya senang pun tak boleh nak kasi masuk! haiya! Bukan tak boleh buat dan bukan tak ade confident tapi darah gemuruh habis semua keluar jadi camtu lah. Memang tadi aku masuk tempat lain dan aku tak akan masuk tempat kau tiang yang jatuh hari tu. hehe. Kawan2 aku dah lame ada lesen kereta, aku baru dapat lesen. Yelah, dari dua tahun yang lepas asyik bertangguh je. hehe. 

Pegawai JPJ ni lagi. Nasib baik cam muka aku yang mulut bising yang kenakan dia hari tu.  Dok tanya aku test jalan raya ngan sapa pulak. Last2 perasan sendiri kan. Aku cakap berkias pun paham juga kan. Baguslah. Aku ajak pergi Sarawak tak nak. Main2 pulak. Tak padan ngan serius due2 tu. Bila buat lawak terasa lain macam je. hehe. Agak2 test moto nanti dapat JPJ yang sama juga ke ha??? huh. Orang lain ade??? hehe. Memang Pegawai2 JPJ ni mesti buat muka serius, garang macam tu ke??? Agak2 kalau ayah aku menyamar jadi Pegawai JPJ memang orang percaya rasenye =)

Yang terkejut masa test tadi, sorang budak ni datang kat aku, lepas tu senyum kat aku dan sebut nama aku. ha??? Macam mana tau nama aku ni? Die pun tau aku xConvent, xKMPK & student UNIMAS & Fakulti Sc Computer. errr. Patutlah, die cakap die budak matrik sebaya ngan Kuno adik Kuya. Rupanya die JUNIOR aku!!! Fakulti Science Computer dan coursenye Computational Science. Memang sama cam aku. Memang junior aku lah tu.  Patutla die dok tersenyum tersengih ngan aku. Dok asyik sembang gelak2 sampai orang ramai yang berkumpul kat situ tau yang kita ni student Unimas. haha. waduh! Sorryla dek, akak tak perasan kamula. Lagipun kamu kat sekolah 2 tahun je. Budak KMPK lagi tu, memang akak tak cam muka kau dek. Sorry ye. Patutla bila aku dok mengingat budak ni, tak muncul2 muka die ni dalam kepala otak aku. haha. Welcome to UNIMAS dek. Happy dengar kamu salah seorang dari warga FIT =). Ingat pesanan akak ye jangan tukar fakulti =). hehe. Nanti Minggu Bersama Fakulti kamu dengarlah akak buat ceramah 'Along' kat depan ye. haha. Buku2 aku nanti bolehlah aku jual kat die. Takde menyemak bawah katil aku dah.


=]=]=]

No comments:

Post a Comment