Hello Hello

04 July 2011

Perangai budak kecik lain

Permulaan hari selasa yang baik tapi dipertengahannya dah bertukar. Bikin kasi hati panas ma. ahaha. Tu yang terus post entry yang sebelum ni. Sabar banyak sabar banyak =).

Senja tadi dengar adik ngan ayah bising2 dalam bilik. Ingatkan apela tadi. Rupanya bertekak pasal baju. Malam ni adik ade kelas mengaji. Tak nak pakai baju tu nak pakai baju ni. haihh. Ayah suruh pakai seluar itu die nak pakai seluar ni. Alasan die sebab nak tutup aurat. Laaaaaaaa. Aku rasa ayah bagi kau pakai seluar jeans dengan baju melayu dek.  Ko nak tutup aurat kat mane lagi dek? Apehal lah ngan mood budak ni?

Memang adik aku ni pemalu sikit orangnye. Pernah satu hari pergi isi minyak kat petronas. Yang tukang isi minyak kerete tu ustaz muda yang pernah mengajar adik mengaji dulu, tapi kerja sambilan di stesen minyak sementara tunggu nak sambung belajar. Memang adik tak pandang langsung ustaz tu, padahal tahu tu ustaz die siap sebut lagi nama ustaz tu perangai ustaz tu. Tapi bile suruh pandang dan tegur tak nak pulak. Memang pelik sangatlah. Memang dah boleh cakap budak ni sombong lah kan. Bile dah lepas isi minyak tuh, baru die cakap kenapa die tak nak tegur ustaz tu. Sebabnya masa tu die pakai seluar jeans pendek tahap lutut. Malu nak jumpa ustaz sebab aurat. Dengan ustaz je kau malu dek? Ngan orang lain? Memang adik jadi bahan gelak dalam kereta masa tu. Bukan gelak apa, sebab tak pernah dengar alasan budak2 yang macam tu. Aku, ayah dan mama pun tak pernah terfikir pun sebabnya sebelum ni keluar pergi mana2 ade juga die pakai seluar pendek tapi diam aje. Memang pemalu betul adik aku ni. Aku je yang tak tau malu. Eh, aku pemalu juga apa. Tengok keadaan lah nak tak tau malu pun. hehe. Tadi sempat lagi aku snap gambar adik masa die merajuk. Nasib baiklah aku tak kene pukul tadi. hehehe =]=]=]



muke merajuk, buruk betul mukenye, bedak bertempek



dah lenguh, duduk main pemadam. Balik sekolah je bawa balik pemadam banyak2. Tapi bila buat kerja sekolah pemadam tiba2 hilang. Makan ke ape kamu ni dek? 

1 comment: