Hello Hello

12 June 2011

Kak Long Kahwin

Tup tup ...Hari sabtu kenduri kahwin kak long berlangsung. wahhh.... temanya adalah BIRU CHELSEA gitu!!! hamboiiiii..reason sebab family makyong ni sokong Chelsea... nasib baikla aku dan mama dapat cari baju sama ikut tema. huhu. Pagi aku ikut cu pergi butik pengantin sebab kak long ajak pergi sana. Ok saya mestilah nak pergi. haha. Tengok mak andam mekap dan yang dimekap juga. wahhhh. memang cantiklah. Tapi aku hanya simple tak nak mekap sangat sebab muka pun tak sesuai masa tu nak bermekap. Hanya tacap pakai lip, blusher dan eye liner. ok itu sudah terlebih juga bagi saya tau. Tapi takpe lah da terlanjur di situ bila lagi nak merasa mekap free. wahaha =]=]=]

cu(pengapit). kak long(pengantin) & aku(penyebok) =)


pengantin sudah siap 


mesti jugalah kene posing kan =]

Orait.. Lepas pengantin dah siap semua, naik kereta cu terpaksalah berhimpit dalam kereta dengan kak long, jihah, mimi, ika dan aku, driver cu. Lebih kurang pukul dua macam tu pengantin lelaki dan perempuan dah siap sedia nak bersanding. Tapi ada kelainan sikit pada pengantin sebab pengantin tak diarak tengah jalan sampai rumah dengan jalan kaki, tapi kak long berarak dengan naik motosikal yang dibonceng oleh abg zaid dan kak long duduk belakang. haha. tengok gambar barulah tahu macam mana. Aku hanya ke sana ke sini mengambil gambar. Tengoklah gambar2 pengantin dengan tema BIRU CHELSEA. 

Ni lah perarakan pengantin 




family makyong


mesti kena gedik punya 


ada renggang sikit sebab tak biasa lagilah


orang tangkap gambar mesti kena posing =]


aku & gemok 


my mum


cousin lelaki yang nakal sangatlah =P




wajib ada gambar aku =]=]=]

Masa kat kenduri nampak kamu.  Rupanya bukan  aku seorang sahaja yang perasan tapi yang lain juga perasan kehadiran kamu. Ni bukannya gatal tapi hanya suka melihat kamu yang tidak seperti orang lain.  Lepas makan hanya duduk kat situ diam2 melihat dan memerhati orang ramai yang datang. Bila orang tengok kamu memang sedap mata memandang, dengar cerita jurusan luar negara... wahhh gitu tapi tak tahu sudah  memiliki atau tidak. Kamu tengok orang, orang pun tengok kamu jugalah =]=]=] haha. Petang lepas kenduri pergi balik homestay. Malam lepas maghrib pergi rumah makyong balik sebab pengantin nak buka hadiah malam tu. Hadiah kami sekeluarga paling besar dan tak sama macam orang lain. Orait majlis hari ini sudah selesai. Majlis belah laki pula menanti esoknya. Itu sahaja storynya, Papai & Salam =]=]=]

Ni lah kerja budak2 kecik asyik main game.
ehh???ayah pun join juga ye...ish ish ish

No comments:

Post a Comment