Hello Hello

20 June 2011

Masa kecik2 dulu =D

Hari ini kedai tak buka, sebab ade tempahan pulut kuning dari sekolah rendah. Mama dan ayah ada kat rumah. So, aku pun tak banyak kerja sangat nak buat kat rumah, tiba2 teringat pulak masa aku kecik2 dulu. Masa kecik2 dulu, orang selalu ingat mama ayah amik anak cina. Sebab dieorang cakap aku macam anak cina. Putih melepak mata sepet. Yeke???  Sekarang ada macam tu lagi ke tak eh??? haha 

Aku teringat masa kecik aku suka sangat bergambar posing sana sini. Budak kecik kan masa dulu2, rajinlah orang melayan aku. Aku dah jadi cam model, dieorang pulak photographer. Macam tu lah bunyik nya. Jenoh    aku ingatkan balik mana ayah aku simpan album2 lama tu. Las2 aku jumpa dalam kotak. Album gambar aku punya banyak tapi satu je yang ada. Yang lain2 album2 mama dan ayah aku masa dolu2. haha. Bila tengok gambar2 aku dulu, tersengih, senyum dan gelak sorang2. Sampai mama cakap aku cam orang tak betoi dah. hehe. 

Mama cakap kalau kita nak tahu bila kita dah besar macam mana diri kita serba sedikit, kita tengok masa kita kecik2 dulu. Kalau masa kecik kita suka bergaya, bila tangkap gambar posing sana sini, nakal or ape2 lah, macam tulah kita masa dah besar nanti =). Cakap mama tu memang ada betoinye, aku da experiment kat diri aku ni. Mama pun ade cakap tengok gambo dulu macam mana dan sekarang aku macam mana. hahahahahaha. Gelak besar aku. Yela, tengok gambo aku dulu2 posing sana sini, gediklah. Dah besar sekarang samalah. Lain kali percaya cakap mama sendiri ye =) .

 Dulu aku anak tunggal, takde adik lagi. Memang rajinlah mama ayah layan tapi tak bermaksud sekarang tak dilayan. Memang selalu makan angin sana sini. Bapak2 dan mak sedara pun rajin bawa aku jalan2. Sebab aku memang kaki jalan. Gambo yang comel2 dan gambo2 yang lain banyak yang takde sebab aku bawa pergi sekolah buat folio itulah inilah. Memang banyak juga yang takde. Ni sebahagian dari gambo aku =).

ade mcm ank cine ke???

rambut pendek cm laki.. hahah

rayban ayah aku kebas =)

tak padan ngan badan kecik

nak rock sikit pakai sua pendek

still lagi leh nampak camera =)

Yang ni masa tadika. Masuk tarian. Bila dah beso ,blaja kat Unimas pun aku masuk tarian. Eeh, betullah mama cakap. Samela =]=]=]

Ada lagi gambo yang lain tapi tak tahu gambo ni umur bape gambo tu umo bape. hehe. Hanya mama dan ayah je yang tau. Cukup untuk entry hari ini. =]=]=]

No comments:

Post a Comment